Első helyen áll az úgynevezett halálutak listáján a négyes közlekedési út. Különösen veszélyes szakasz az abonyi elkerülő. Most az országos sajtó középpontjában is szerepel a hozzánk közel lévő út. A MiAbonyunk is gyakran foglalkozik az itt történt katasztrófákkal. Íme következzék egy kis összeállítás minderről.
Három év alatt 79 halott a négyes főúton. Ezzel a négyes főút lett a legveszélyesebb halálút-adta hírül az egyik napilap. A balesetek nagyhányadát nem az utak rossz minősége, hanem a sebesség túllépése okozza.
A négyes azért különösen veszélyes, mert ez az egyik leghosszabb, egészen az országhatárig tartó utunk.
Változnak az útviszonyok, egysávosról kétsávosra és fordítva, a pálya beláthatatlan kanyarokkal van tele, lakott és lakatlan területeken haladhatunk át, gyalogosokra és kerékpárosokra is figyelni kell, ráadásul óriási a kamionok tranzitforgalma is – sorolja a veszélyforrásokat Mocsári Tibor, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ főmérnöke. – A kamionok nagyon szorosan egymás mögött haladnak, így ha beszorul egy autós közéjük, minél hamarabb szabadulna, ezért kockázatos előzésekbe kezd.
Forrás és részletek még, teljes feketelistával: http://www.blikk.hu/blikk_aktualis/vigyazz-halalut-2057865?nocache
Négy román férfi halt meg a személygépkocsiban, amely kisteherautóval ütközött a 4-es főúton tavaly júniusban. Az áldozatok között volt a vétkes sofőr is, aki gyorsan ment és szabálytalanul előzött. Ebben a másik, három hónappal korábbi balesetben a vétlen sofőr halt meg. Az ütközés oka szintén sebességtúllépés. Kiemelten veszélyes út a négyes, a főút Pest megyei szakaszán minden három hónapra jut egy halálos baleset.
CSERVENÁK HELGA, r.százados, ORFK:Tavalyi évben négy halálos baleset volt, az idén már most elértük ennek a felét, kettő halálosnál tartunk.
2005-ben adták a négyes út abonyi elkerülő szakaszát, naponta átlagosan 12 ezer autós halad át rajta. A halálos balesetek nagyhányada is itt történik. A vétkes sofőrök zöme román állampolgár. a fáradt kamionvezetők gyakran elalszanak a volán mögött, gyorsan hajtanak és szabálytalanul előznek. A balesetek zöméről tehát a sofőrök tehetnek, de a rendőrség rendszeresen tart forgalomtechnikai bejárást, hogy különböző jelzésekkel még inkább felhívják a figyelmet az óvatosságra.
CSERVENÁK HELGA, r.százados, ORFK:Beavatkozunk ha kell közvilágítással, ha kell olyan kiegészítő jelzésekkel, olyan útburkolati forgalomtechnikai megoldásokkal, amelyek segítik a biztonságos közlekedést, gondolok itt fényvisszaverő gyönysoroktól kezdve útburkolati jelekre.
A négyes főút szedte a legtöbb áldozatot az elmúlt években, összesen 79-et. Második lett a hatos út, ott 63-an haltak meg. Ezt követi a 8-as 32 halálos balesettel. A 44-es úton 29-en lettek áldozatok 2008 óta. ( forrás: www.ctv.hu )
Debrecenben is foglalkoznak a négyes úttal és azt írják, hogy A Blikk hétvégi számában állította össze a halálutak listáját, mégpedig az elmúlt három esztendő halálozási statisztikái alapján. E szerint az ország legveszélyesebb útszakasz a KSH és a Magyar Közút adatai alapján összeállított listán a Debrecenben is áthaladó, a cívisvárost Budapesttel és Nyíregyházával összekötő 4-es számú út (79 halál, 283 súlyos sérülés).
További részletek: http://civishir.hu/kozelet/a-halal-neve-4-es-fout/0710131537