Jó tanácsok vihar utánra
Kérdezzenek bátran a MiAbonyunk biztosítási tanácsadójától!
Mi, abonyiak és a környéken élők a közelmúltban szembesülhettünk egy katasztrofális, szinte mindent elsöprő vihar következményeivel. Erről több képes beszámolót is közöltünk és Olvasóink több olyan kérdést is feltettek, ami a károk keletkezésének biztosítási vonzatával kapcsolatosak. Igaz, a vihar szerencsére már elmúlt, azonban semmiképpen sem eső után köpönyeg, ha most egy kiváló szakember segít Önöknek megválaszolni a biztosításokkal kapcsolatos kárrendezés illetve megelőzés részleteit. Új rovat indul tehát, melynek támogatója szívesen válaszol a többi felmerülő kérdésre is. Talán a legnagyobb felzúdulást olvasóink körében az váltotta ki, hogy volt olyan biztosítási szakember, aki azt javasolta a károsultaknak, hogy ne nyúljanak semmihez, amíg a kárszakértő meg nem érkezik. Ez eleve furcsa volt számomra is. Ez tényleg igaz? Én megkérdeztem, íme, a válasz:
Gáti- Fekete Ágnes:
-
Nem, dehogy van így! Nem tudom, hogy ki lehetett az a kolléga, aki ezt javasolta, de természetesen az ügyfeleknek a biztosítási szerződés szerint is kötelességük a nagyobb károkat megelőzni! Ha a lepotyogott cserepeket nem pótolják és arra várnak, hogy a kárszakértő megérkezik, sokkal nagyobb lesz a káruk. Tehát ez nem igaz. A cserepeket össze kell söpörni, egy helyre gyűjteni, hiszen ez már önmagában is elég bizonyíték. Nem beszélve azokról az esetekről, amikor fák dőltek rá házakra és villanyvezetékek szakadtak le. Az életveszélyes állapotokat is mielőbb meg kell szüntetni! Sajnos iszonyú mennyiségű káresemény, több ezer is történt a közelmúltban, ezért ha valaki bejelenti a bajt, nem elvárható, hogy a biztosító társaság szakembere már fél óra múlva a helyszínen legyen. Nos, már telefonos kárrendezés is lehetséges több biztosítónál is. Ilyenkor az 50-80 ezer forint közti károkat ki is fizetik, sőt úgy tudom, hogy a mostani viharos időszak kapcsán is kifizették már sokaknak.
-
A vihar alatt nem csak a házak károsodtak, hanem sok háztartási gép, elektromos kapunyitó, biztosító berendezés, modemek, számítógépek is tönkre mentek. A legborzasztóbb, amikor valaki úgy járt, hogy a villám is becsapott, be is ázott és még a vihar is tombolt az udvarán. Ha meghibásodik egy elektromos eszköz, mindenképpen kell villanyszerelői vagy arra jogosult szakembertől származó szakvélemény arra vonatkozóan, hogy miért ment tönkre az eszköz vagy berendezés és javítható-e. Nos, ilyenkor sem kell megvárni a kárszakértő helyszínre érkezését, hiszen a riasztó berendezést vagy például az elektromos kaput azonnal javítani kell. Viszont be kell jelenteni a káreseményt.
Ilyen és ehhez hasonló hasznos dolgokról fogunk beszélgetni Ágival. Megígérte, hogy beregisztrál oldalunkra. Kérem, keressék bátran a fenti elérhetőségeken vagy írjanak neki itt kommentet. Bizonyára tudja az utat ahhoz is, hogy hogyan lehet egy 36 órás áramszünet utáni, a mélyhűtőben lévő finomságokban esett kárt orvosolni. Természetesen az adott szaktanácsok ingyenesek! Forduljanak hozzá bizalommal.
LŐVE
Gáti- Fekete Ágnes weboldala itt érhető el:
www.feketeagnes.hu