Várhatóan még ősszel elfogadja a parlament a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény tervezetét, amely célul tűzi ki a közösségi közlekedés részarányának növelését. A közlekedési kormányzat készül a vasúti tarifa- és kedvezményrendszer átalakítására.
A MÁV Zrt. 300 milliárd forintnyi adósságának konszolidálása lekerült a napirendről − mondta Völner Pár, a fejlesztési tárca infrastruktúráért felelős államtitkára pénteken a Magyar Közlekedési Kiadó által szervezett konferencián a sajtó képviselőinek. A vasúttársaság az elmúlt években is ilyen terhet viselt, ez még sem tette működésképtelenné, az viszont elvárt a vasúttársasággal szemben, hogy ne növelje tovább az adósságát − jegyezte meg a Napi Gazdaság érdeklődésére az államtitkár, aki azt is elmondta, hogy nincs akadálya annak, hogy a Széll Kálmán tervben megfogalmazott 2012. januári időpontra megszülessen a vasúttársaság és a Volán-társaságok integrálásával a közlekedési holding.
A közlekedési kormányzat a vasúti szolgáltató és az infrastruktúra cégeket viszont jobban el szeretné különíteni egymástól. Az azonban nem várható, hogy a közeljövőben létrejöjjön egy vasúti áruszállítással foglalkozó állami érdekeltségű társaság − mondta Völner. A kormányzatnak az is célja, hogy a pályahasználati díj keretin belül nagyobb összeg jelenjen meg a MÁV finanszírozásában − tette hozzá az államtitkár, aki elmondta, hogy idén például a MÁV-Start 76 milliárd forintot, az árufuvarozó vasúttársaságok pedig 20 milliárd forint pályahasználati díjat fizetnek.
Folytatás és részletek: http://www.napi.hu/magyar_gazdasag/valtozas_elott_az_utazasi_kedvezmenyek.497428.html
Beküldő: STEVE