veroniq - 2011.11.11. 13:45
Kommentek
ketila -
2011.11.16. 09:18:01
"sűrítési aránya vagyia a lökettérfogata"
Ezt a kettőt így összekeverni!
A lökettérfogat az adott motor hengereinek öszztéefogata ccm-ben kifejezve!
A sűrítési arány a össztérfogat és a károstér (ha tudod mi az, a henger a dugattyú felső holponjában mért térfogata) aránya!
A magasabb sűrítési aránnyal tudják a teljesítmény és a hatásfokot növelni, amihez magasabb oktánszámú üzemanyagot kell használni.
TATU -
2011.11.16. 05:45:31
A mi időnkben 72 es volt a normál és 82-es a szuperbenzin,a ma autója megsem mozdúlna vele miért más a sűrítési aránya vagyia a lökettérfogata és miért kopog a motor szar gyengébb üzemanyaggal pont a sűrítési arány miatt nem tud el égni.Minekünk még 60 as évekne a Surányi féle műszaki könyvet fujni kellett és itt az üzemanyagokhoz a sűrítési arányt is oktatták de az ATI műszaki könyve Rubik P.Pál is határozottan leirja ugyanazokat.A ma autója eltud menni 500 ezer Km-ert gond nélkül mert a nagy oktánszámhoz nem kell nagy sűrítési arány nincs úgy megterhelve mechanikusan mint a régi autók.Anno egy kamiont csak autószerelői szakmával és 10-év gyakorlattal lehetett vezetni ma? látod romákat oktatnak kamionvezetésre.Hát ennyit de nézz utána meglátod igazamat
ketila -
2011.11.15. 14:46:43
TATU itt nem valami nagy szakértelmet tanúsítottál!
"lökettérfogatot is át kell állíttatnod" Ez mi akar lenni? Mert ha sűrítési viszonyról akartál szólni az más, mivel megfelelő oktánszámhoz megfelelő sűrítésviszony dukál.
A motor nagyobb sűrítésviszonynál ha az üzemanyag oktánszáma alacsonyabb nem"csörög" hanem kopog.
Azok a szomszéd gépek meg elfuseráltak lehetnek.
Ja és még annyit, hogy az adalékot nem csak üzemanyagba lehet tenni, hanem az olajba is.
TATU -
2011.11.15. 11:15:08
Megadott oktánszámra terveztek akkor annak azt kell megadni,ha gyengébbet használok nagyon lerontja a jármű teljesítményét és előidézi korai kopását de hallani is a motor a gyengébb üzemanyagtól csörög.Van a szomszédságomba két hasonló masina és annak ellenére,hogy kinlódnak vele nehezebben indul időnként le áll mégis a gázt használják,ehez nem lehet adalékot adni.Ha viszont magasabb az oktánszám annak nincs értelme Nézd csak meg ha alkohollal hajtod még a lökettérfogatot is át kell állíttatnod,de szerintem a gázüzemnél is ha az az adott jármű nem erre lett kitalálva.Mindenesetre mindig az a leg optimálisabb üzemmód amire azt az adott gépjárművet kifejlesztették az összes más hajtóanyag csak káros,és sokba kerűl a javíttatás.
ketila -
2011.11.15. 09:12:38
aki hülyének nézi mérnököket, hogy olyaz alkossanak ami eleve rossz a motornak.
Egyébként aki fél a motor idő előtti elkopásától egy kis adalékkal megoldhatja.
arw -
2011.11.14. 18:54:06
Ez a "gyengébb és veszélyes" még a Lada korszakból idegződött be mikor palack volt hátul a csomiban, maiaknál teljesen elhanyagolható, a veszély pedig 0 (mindenhol biztonsági szelepek, rézvezeték burkolattal, 4-5mm vastagságú tartály) Tény, hogy a karbis mint ami nekem is van tényleg gyengébb, de mivel A-ból B-be ez is elvisz nem nagyon érdekel, hogy a 42kw-os "erőművel" most nem 16 hanem csak 18 alatt van 100-on. Mikor még berakattam 310 volt a benya litere, ma 400.. Igaz a gázt is emelték kemény 8Ft-tal. Benzinből bevette a 7-et bármit tettem ellene 7*400=2800Ft vagy most gáz 225*8=1800 Ne rohanjon bele senki de ha mégis , nem fog felrobbanni, tessék utána nézni, alá is lehet gyújtani. Illetve nem kopik jobban a motor se: mivel a kopás hidegindításkor keletkezik legnagyobb részt ezért gázzal üzemeltetett motornál pont kevésbé kopik, mivel eleve a keveredés sokkal tökéletesebb a levegővel. A dúsabb üzemanyag (benzin) -levegő keverék fogja lemosni az olajat a motor súrlódó felületeiről vagyis az jobban kopik. Gázt mindenkinek Egyébként is melléktermék...
Truckman -
2011.11.14. 04:59:29
Kiszárítja a motort a gáz! Már rég átalakítattam volna én is az enyémet, ha megérné! De nemn éri meg!
SZERDÁN EMELTETEM AZ ÜZI ÁRAKAT! LEGYEN MONDJUK 5:2! Oké?! 5 a dízel, 2 a benya!
TATU -
2011.11.13. 15:07:38
Gyengébb a motorteljesítmény,jobban kopik és melegszik a motor,s ha belerohan valaki legalább felrobban.A veszélyt is figyelni kell a kárát is nem csak az árát.
arw -
2011.11.11. 18:43:00
Onnantól mehet a mélybe, és megtudhatja mi a mélység titka Egyébként a közel 20 éves verdám gázosan nagyon penge környezetvédelmi szempontból, mellette még sokat tekerek a kerékpárral így úgy érzem sokat tettem a környezet védelemért.
Truckman -
2011.11.11. 16:31:18
...beváágódni ezzel? A polginénak, vagy a Téglagyári kúton van valami ismid? :D
tyb -
2011.11.11. 14:37:36
Ma remek politikai tőke (IS) a környzetvédelem kérdésének feszegetése és verbális támogatása. Politikusaink (színüktől) függetlenül élnek is ezzel a lehetőséggel. Sajnos, igazi zöld pártunk nincs az országban. Persze ebben a szegénységben a támogatottságuk sem lenne meggyőző. Amíg
- olcsóbb a szalonna, a génkezelt (költséghatékonyabb) gabona és az ipari hulladékokból készült étel, mint a környezetkímélő eljárásokkal készült, sokkal egészségesebb ételek,
- az embereknek (általában) nincs pénze a károsanyagkibocsátás tekintetében környzetkímékőbb járművek vásárlására, vagy azok átalakítására,
addig ez nem is csoda. S, ez csak két példa, hogy hogyan élhetnénk egészségesebben, tisztább környezetben.
Polgármesterünk nem csak beszél ezekről a lehetőségekről, hanem - mint a cikk ötletadója látta- , tesz is ezért. Tisztább égéstermékű hajtóanyaggal és talán még olcsóbban is jár, mint a "csak benzines" társai. Persze, nem is Abonyban lennénk, ha valaki(k) nem gyártanának ezzel kapcsolatban (is) összeesküvés-elméleteket. Erre - bár sok tekintetben nem vagyok a város első emberének feltételen híve - már én is azt mondom, hogy a van rajta sapka, nincs rajta sapka tipikus esetével állunk szemben.
Az ingyentankolás, tankoltatás ötlete viszont nem rossz. Vegyük alapul, hogy a gázkút-tulajdonos meghirdetné, hogy minden 50., vagy 100. vevője ingyen tankolhat, esetleg jelentős kedvezményt kap. Pontosabban, nemcsak a lehetőséget hirdetné meg, hanem a szerencsés vásárlást is, hogy ne legyen csupán "marketingszagú" a történet.
Úgyhogy gratula a polgármesternek a talán nem csak anyagi megfontolású "befektetéséhez" és csak titkon remélem, hogy egy ötlettel legalább a fantáziáját megmozgattam az egyetlen abonyi gázkút tulajdonosának. A tisztább és takarékosabb autózásért, környezetünkért...
Truckman -
2011.11.11. 14:06:13
...tuti, hogy esze ágába sem ötlött a polginének! Kééésőőőő bááánat!
Truckman -
2011.11.11. 14:05:03
200 ezerért műszakival 1ütt a tiéteket is átalakítják!
Nézzétek a rosszat a jóban, ahogyan én szoktam:
Nem parkolhat ezentúl mélygarázsban! Muhahahahahaha!
Üzenet íráshoz jelentkezz be! Előzmények