Mi Abonyunk - Drasztikus átalakítás a MÁV vonalain
Hírcsatornák:        
Regisztrált tagjaink: 8087, belépett felhasználók: 0.

veroniq - 2012.03.10. 12:24

Járatritkítások és járattörlések jellemzik a MÁV új menetrend-tervezetét, amely a napokban szivárgott ki. A lényeg: a Szegedet érintő vonalakon összesen 28 járatot törölnének és 4-et módosítanának. A legnagyobb átalakítást a 140. számú Budapest – Cegléd – Szeged vonalon szeretne az állami vasúttársaság. Itt 13 lemondott vonat lenne és 4 módosítva közlekedne.

 

A 135. számú Szeged – Hódmezővásárhely – Békéscsaba vonalon 3-0 az arány, azaz 3 lemondott vonat mellett egyéb változtatást nem terveznek. A 121. számú Mezőhegyes – Újszeged vonalon 12 vonat nem közlekedne.

Az utóbbi módosítással a makóiak járnának rosszul, mivel Hódmezővásárhelyről már így sem jár vonat 2009. december 13. óta, bár a pálya 60 km/órás sebességű vasúti közlekedést lehetővé tenne. A mostani változtatással Szegedről sem járna vonat Makóra.

A jelenleg is hatályos törvény – és az új törvénytervezet – szerint minden magyar település minimum napi három pár közösségi járatra jogosult. Ennek ellenére a települések 15 százalékában ennél kevesebb a járatok száma.

 

Szó sincs vasúti vonalbezárásról, az április 15-i menetrendváltozásban összehangolják a közösségi közlekedést, kiszűrik a párhuzamosságokat, az utaslétszámhoz igazítják a járatokat, hatékonyabban használják fel a közpénzeket - mondta Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára. Korábban a sajtóban ezzel ellentétes hírek terjedtek.

Az államtitkár rendkívüli sajtótájékoztatóján arra reagált, hogy a médiában vonalbezárásokról szóló hírek terjedtek el. Völner Pál elmondta: az utaslétszám alapján felmérték, hogy egyebek mellett a kormányváltást követően újraindított mellékvonalakon hogyan alakult a járatkihasználtság, és a járatsűrűséget az utasigényekhez igazítják az egész vasúthálózaton. Kérdésre válaszolva Völner Pál közölte: 8-8,5 százalék közötti kapacitáscsökkentés várható a vasúti menetrend április 15-i változásában. Megjegyezte, hogy a témában még egyeztetnek a szakszervezetekkel.

A létszámra vonatkozó kérdésre válaszolva az államtitkár elmondta: a kapacitáscsökkentés nem jár lényeges létszámleépítéssel. Arra a kérdésre, hogy 414 vonatot érint-e a menetrendi változás, Völner Pál kitérő választ adott. Közölte: 2900 vonat közlekedik naponta, 8 százalék körüli futásteljesítmény-csökkenés lehet áprilistól.

A vasútra és a közútra vetítve az áprilisi változástól 8 milliárd forint megtakarítást várnak az idén, ami éves szinten 12 milliárd forint lenne

Citrom-díj:
MÁV   
 14 Hozzászólás   
Ajánlott cikkek:

Finn módszerrel ellenőriztek Abonyban

Botrányos állapotok a társasházban, a Rossmann felett

Abonyban maradnak a szigorú szabályok

Sírgyalázó módon lopják a temetőben a virágokat!

Tovább vergődhetünk az útépítés miatt: Fél évet csúszik a 4-es Abony- Cegléd szakaszának megépítése

Ez egy dzsungel! Elhanyagolt ingatlan Abonyban!

Keressük, hogy ki volt az, aki a saját szemetét más elé tette le

Idős olvasóink és a Posta.....

Valós probléma Abonyban: Küzdenek védőnőink a tetvek ellen

Elvágták a lakókat Abonytól! Ez tűrhetetlen! Csorbulnak az útépítés miatt alkotmányos jogaik?

 

Kommentek

Hozzászóláshoz jelentkezz be!
Válasz helyett

ellike51 -

2012.03.15. 20:08:48

Nem muszály utazni, ez magánügy, ki hogy oldja meg 

 

Olyan, hogy mindenkinek minden jó legyen, még a közösségi közlekedés terén sem volt

Ellike51.-nek!

annyone -

2012.03.15. 19:11:49

Ellike51 felületesen olvasol! Azt írtam idézve "helyváltoztatás lehetőségét", a hangsúly a lehetőségen van! A közösségi közlekedés biztosítása igen is állami feladat! Ellike51,  látszólag Üllőt valamiért nem respektálod! Nem tudom mikor jártál arrafelé de a hatalmas logisztikai központok, és vállalkozások,nagyon sok embernek biztosítanak ott munkát. Ha abonyiként ott vállalnál munkát vajon szívesen töltenél a nyolc órás munkaidőd előtt és után cirka 2+2 órát esetenként megélve a késéseket, a csatlakozásokat lekésve? Az üllői példa azért figyelemre méltó mert az ország eggyik legforgalmasabb vasútvonalán értük el az esetenkénti 36 km/ó. utazási sebességet. Vajon a kevésbé frekventált vonalakon hogy, alakulnak a közlekedés "lehetőségek"?! Azok az "őrültek" akik nem akarnak az úticélhoz érés előtt 2-3 órát plusz várakozni kénytelenek megfizetni az emelt árat! Véleményem szerint, átgondolt  menetrenddel a vonatok kihasználtsága is javulna!

Sőt

matek -

2012.03.15. 10:47:44

14:27 - 18:08 Abony - Szolnok - Bp.Keleti - Bp.nyugat - Üllő

És ez még a rövidebb, mert Debracen - Miskolc felé is lehetne Nyelvöltés

Ki az az őrült

ellike51 -

2012.03.15. 10:43:46

ugyan mondd már meg, aki többet fizet, - a megtett út viszonylatában -  hogy később érjen oda?

Van ott még

ketila -

2012.03.15. 10:33:15

Abony-Kispest-Üllő 18.20-20.13.  1 óra 53 perc is és akkor mi van?

A pontos adatokat

ellike51 -

2012.03.15. 10:08:57

Abony - Üllő viszonylatban matek kiírta az másik cikkben, amire Veronika vevő volt és közreadta.

Valóban nem 6.15-től, de ez legyen a legnagyobb bűnöm.

 

Minden más mondatom viszont fenntartom!

 

Az utolsó mondatodban nem értem mit hiányolsz?

A magyar állam megakadályoz valamiben? Ha van pénzed, mehetsz de azt ne kívánd, hogy óránként átszállás nélkül 20 %-os kihasználtsággal lehetőséget biztosítson eljutni vonattal Üllöre.

Ezt a kiváltságot még gazdagab országokban sem engedik meg!

Ellike51.-nek!

annyone -

2012.03.15. 09:48:08

Igazad van abban, hogy az utazás sebessége pl. Abony-Üllő úton  nem 30 km/ó hanem 36.14 km/ óra esetenként! Abban már nincs igazad, hogy az az egy két átszállás nem is olyan nagy macera a Máv, tudva lévöen, igen pontos menetrendjéből adódóan. Sajnos a késések pontatlanságok pl. három vonat esetében akár több órával is növelhetik az utazás idejét! Sajnos azt sem tudod jól, hogy csak reggel 6.15-től  21.00.-ig kell csak egyszer- kétszer átszállogatni az amúgy biztonságos és kultúrált pályaudvarokon. A jelenlegi, a mai napi menetrend szerint 04.15.-től 21.35.-ig bizony át kell szállogatni egyszer-kétszer a 60 km. megtételéhez. Ha nincs szerencséd akkor akár fizethetsz a 60 km.-es útért 1120 Ft. helyett 2240.Ft.-ot is ha budapesten át vezet vissza az út Üllőre! Ugye mindez XXI. század béli megoldás! Az hogy, abonyi vagyok vagy sem teljesen mindegy,  magam részéről szívesen lobbizok az abonyiak érdekében. Remélem Te is ezt teszed! Amúgy magyar vagyok és szeretném ha az állam garantálná a szabad helyváltoztatás lehetőségét, minden körülmények között!

annyone

ellike51 -

2012.03.14. 23:41:07

Te nem Abonyban élsz ugye?

Az általad említett adatok alapján gondolom; azért örülök, ha itt kommentelsz. 

 

Azért tájékoztatlak, hogy a jelenlegi elvira.hu honlapon - a MÁV-START menetrendi adatai - merőben nem azok, amiket Te nem tudom honnan szedtél elő...(ebből gondolom, hogy nem abonyi vagy).

 

A tények: Abony - Üllő 60 km. Naponta 6.15-ig az Abonyban felszálló utas átszállás nélkül 59 perc alatt eljuthat vonattal. A sebesség amit említesz utazási sebesség, de erre most nem térek ki, az ugye cirka 60 km/ó. Ez a helyzet van 21 óra után is. Napközben van - főképp a távolabbra utazók, a többség érdekének figyelembe vétele miatt -  hogy hamarabb Pestre tudjanak érni - hogy valóban átszállással tudnak Üllőre utazni. Ez esetben az egyszeri átszállással 78, ill. egy- két esetben 97 perc alatt lehet eljutni Üllöre.

 

Nos hogy jön ki a 30 km/ó sebesség? Ezt csak Te tudod.

 

Olyan menetrend pedig, hogy mindenkinek, mindig, minden jó legyen, a világon még nem volt!

 

Sajnos lesz ez még rosszabb is, de ez már más téma; amíg érdeke az államnak környezetünk károsítása által is minél több gázolajat és benzint eladni - mert annak több adójából több bevétele van - addig nincs miről beszélni.

 

Minden más téma pedig már tényleg nem ide illő, más cikket érdemel!

külön cikkben

veroniq -

2012.03.14. 22:03:05

Szia, kiteszem külön cikkbe a kommentedet, mert mondasz valamit!!! {#emotions_dlg.ah}

XXI század?

annyone -

2012.03.14. 21:51:30

Tények, lásd menetrend! Pl. Abony-Üllő 60 km. jelenleg két átszálással már el is érhető 120 perc alatt! Tehát a vonat közlekedés átlag sebessége 30 km/ó! Az üzemanyag ár rohamos emelkedése lassan kiüríti a tehetősebb Budapestet is! A vonatra még számíthattunk még ha esetenkét, járatonként 30 km/ó is a sebessége. Nagyon úgy tűnik a későbbiekben a vasútra sem számíthatunk! Mi marad közlekedési lehetőségként? A nagybeteg Rózsi nénit, a nagybeteg Jani bácsi kerékpár vázon szállítja a kórházba!  Ez lenne a XXI század?!

Nem biztos,

ellike51 -

2012.03.10. 20:05:11

hogy kívülállóként és kellő belelátás nélkül helyesen dönt, amikor elitéli ezt az ésszerűnek magyarázható döntést.

 

Valójában már régebben meg kellett volna lépni ezt a döntést. Valamennyire van belelátásom és van listám az említett vonatokról, amik zöme valóban eléggé kihasználatlan. Előttünk is mennek 3 - 4 kocsis vonatok 5 -10 utassal csak azért, mert a közösségi közlekedés akkori előírásainak megfelelően óránként, kétóránként közlekednek bizonyos viszonylatokban. 

 

Ha csak az abonyi viszonylatokat nézzük nagyon sok utasnak alkalmasabb az autóbusz, mint a vonat, ha csak a szomszédos városokat nézzük. A cikkben szó volt a párhuzamosság kiszűréséről, ami úgy hiszem érthető. Sajnos az utóbbi évek gazdasági gondjai - és a tarifák - az utaslétszám és bevétel csökkenésében is jelentkeznek; talán a törölt vonatokkal tényleg megtakarítás érhető el.  

 

Jelentős bevételkiesése lesz a vasútnak a nyugdíjasok és leszázalékoltak utazási kedvezményének átalakítása. Csak úgy mellesleg, nem volt véletlen az április 15-i menetrendátalakítás? Március 31-ig érvényesek még a tavaly ilyenkor a nyugdíjasoknak kiküldött utazási igazolványok. Az újakat - az új szabályoknak megfelelően - már megkapták, vagy a napokban még meg fogják kapni az arra jogosult saját jogon nyugdíjasok, akik betöltötték a 62 évet. (65 felett meg úgyis díjmentes). A leszázalékoltakról még nem hallottam hivatalos információt.

Ha csak ezt nézem is, akkor a korábbi nyugdíjasok alig 25 %-a tud kedvezményes jeggyel utazni... ez  komoly érvágás! Sajnos a környező országokban még rosszabb a helyzet.

Minek a vonat?

Ducman -

2012.03.10. 14:39:08

"Minek vonat? Lehet gyalog is munkába járni, csak korán kell elindulni:-)))) A bértüntetőket meg úgyis busszal hozzák, meg úgysem fizetnek a jegyért. Utazni is minek? A neten nézegessetek képeket a városról, országról, ahová el szerettetek volna utazni! Aztán meg úgysem tudjátok megfizetni a jegyárakat. Még ez is sok amit megtartanak. Ezen nincs olyan haszon, mint a mesterségesen emelgetett benzináron. Mit vártok ettől a szerencsétlen szabadságharcos kormánytól? Van ennek sokkal nagyobb is, mint a nép utazása, jóléte. Egyéni szociális probléma. Ezeknek kell a pénz a harcra. Már ezt is sajnáljátok tőlük? Hisz mindent a mi érdekünkben tesznek. És a gazdaság is hogy elindult. Még államcsőd sincs! Pedig lehetne. De ezek megóvnak minden bajtól minket. Az uniót is kiosztják, az imf-et is elkergetik. Tudják mit tesznek. Mindenki szereti is őket. Az egész világ mellettük van. Bátorítják, buzdítják őket a folytatásra, gratulálnak a sok sikerhez. Mit akartok még? Utazni? Kezeltetni magatokat ha betegek vagytok? Hagyjuk ezt. Beteg ember csak nyüg a gazdaságnak. Nem világos ez? Tegyetek egy szívességet, szép csendben ássatok magatoknak egy gödröt, ha megbetegedtek. Nehogy már a temetés is elvigyen pénzt a kasszából. Minek nektek orvos? Éljetek egészségesen. Nem ám cukrot, sót, kólát, meg egyéb ördögtől való táplálékot fogyasztani. Ez kell a magyarnak. Orbánék mindent tudnak. Mindent jól csinálnak. Ti meg itt elégedetlenkedtek? Hát milyen emberek vagytok? Menjetek tüntetni a kormány mellett, imádkozzatok a csutiért! Megérdemli. Hős vezérünk. És vigyetek magatokkal létrát, hogy láthassátok az alagút mélyén, több kilométerre a föld alatt, ahonnan szónokolni fog, felolvasva a mások által megírt harcos igazságokat. Tapsoljatok neki, mert láthatjátok milyen kedves, rendes ember, még fizet is nektek, ha jól viselkedtek! Ebédet is ad, utaztat is. Mit akartok többet? 2-3 ezer forintból mennyi mindent vásárolhattok a közértben? Talán az egész hónapi szükségleteiket is kielégíthetitek belőle. Ennyire jó ez a vezér. Ennyire a szívén viseli a sorsotokat. Lehet őt nem szeretni?"

Az ígéret szép szó.

TATU -

2012.03.10. 13:06:36

A 2/3-ot igéretükre kapták nem a hazugságra.Minden amit eddig tettek ellent mond igéretüknek így a 2/3-ad érvénytelen.A szavazók miért nem vonhatják vissza megbízásukat.Hisz nem teljesítettek semmit.

Nem zárnak be szárnyvonalakat!

ketila -

2012.03.10. 12:50:19

Nem zárhatnak be mert akkor segget csinálnának a szájukból. A nagy pofával újranyitott kihasználatlan szárnyvonalakat nem zárhatják be, nehogy az ellezék kritikával illesse.


Szavazás
Ön melyik képviselőjelöltre szavazna az 8-as választókerületben?
   
 Tóthné Somodi Ildikó VFE 
 Dr. Egedy Zsolt Mihály Független 
 Sáfránné Baranyi Beatrix Fidesz- KDNP 
   
Eredmény
Programok

A sarokkanapé, a kis lakások megmentője

Azok, akik kis lakásban élnek, pontosan tudják, hogy minden egyes ...

Miért kulcsfontosságú, hogy rendszeresen ápoljuk cipőinket?

Nincs kiábrándítóbb, mint egy koszos, igénytelen, ápolatlan cipő, akkor is, ...

Milyen hatással van az új NAV törvény az ERP rendszerekre?

Magyarországon időről időre módosulnak az adótörvények, ezzel aligha mondtunk újat. ...

Milyen tápot válassz a kölyökkutyádnak?

  Egy kiskutya rengeteg örömet tud hozni egy család ...

Hogyan lehet hatásos marketingszöveget írni?

Míg bő húsz évvel ezelőtt elég volt a termék néhány előnyét, esetleg az árát kiemelni egy-egy szórólapon, ma már merőben más a helyzet. Egyrészt több helyre kell szöveges tartalmat gyártanod, másrészt a nagy zaj miatt különösen frappánsan kell megfogalmazni a mondandódat, ha azt szeretnéd, hogy az olvasóból konverzió legyen.

Így telepítsük a csepegtető szalagot!

  A csepegtető öntözésnek köszönhetően nagyon sokat spórolhatunk a ...

Egy modern mennyezeti LED lámpa a te otthonodból is hiányzik

A modern mennyezeti LED lámpa napjainkban már a legtöbb otthonban fellelhető. Sokan gondolták úgy, hogy a régi, energiapazarló fényforrásokat lecserélik korszerűbbre, és megreformálják a világításrendszerüket. És te? Közéjük tartozol?

Korszerű implantációs eljárás csontpótlás nélkül

A csontpótlásos kezelés egy komplex, költséges folyamat, érthető, hogy sokan miért nem szeretnének belevágni. Szerencsére a modern fogászati fejlesztések lehetővé tették, hogy számukra is adott legyen egy optimális megoldás, egy speciális implantátumos technika.


Apróhirdetések
Dr. Kostyán Andor rendelőintézet elérhetőségeihez és rendelési idejéhez kattints IDE

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Bejelentkezés
Felhasználó név:
Jelszó:
Regisztrálás
Üzenőfal
Abonyi rendőrjárőr 24 órás elérhetősége:
(30)277-3185
.

Üzenet íráshoz jelentkezz be! Előzmények

Belépett felhasználók
Menetrendek
Programkereső





Facebook
© 2010 MiAbonyunk Safe Kft., 2740., Abony, Antos János út 20. - 30/9-670-313
|
IMPRESSZUM
|
Szerzői jogok