veroniq - 2012.03.10. 12:24
Kommentek
ellike51 -
2012.03.15. 20:08:48
Nem muszály utazni, ez magánügy, ki hogy oldja meg
Olyan, hogy mindenkinek minden jó legyen, még a közösségi közlekedés terén sem volt
annyone -
2012.03.15. 19:11:49
Ellike51 felületesen olvasol! Azt írtam idézve "helyváltoztatás lehetőségét", a hangsúly a lehetőségen van! A közösségi közlekedés biztosítása igen is állami feladat! Ellike51, látszólag Üllőt valamiért nem respektálod! Nem tudom mikor jártál arrafelé de a hatalmas logisztikai központok, és vállalkozások,nagyon sok embernek biztosítanak ott munkát. Ha abonyiként ott vállalnál munkát vajon szívesen töltenél a nyolc órás munkaidőd előtt és után cirka 2+2 órát esetenként megélve a késéseket, a csatlakozásokat lekésve? Az üllői példa azért figyelemre méltó mert az ország eggyik legforgalmasabb vasútvonalán értük el az esetenkénti 36 km/ó. utazási sebességet. Vajon a kevésbé frekventált vonalakon hogy, alakulnak a közlekedés "lehetőségek"?! Azok az "őrültek" akik nem akarnak az úticélhoz érés előtt 2-3 órát plusz várakozni kénytelenek megfizetni az emelt árat! Véleményem szerint, átgondolt menetrenddel a vonatok kihasználtsága is javulna!
matek -
2012.03.15. 10:47:44
14:27 - 18:08 Abony - Szolnok - Bp.Keleti - Bp.nyugat - Üllő
És ez még a rövidebb, mert Debracen - Miskolc felé is lehetne
ellike51 -
2012.03.15. 10:43:46
ugyan mondd már meg, aki többet fizet, - a megtett út viszonylatában - hogy később érjen oda?
ketila -
2012.03.15. 10:33:15
Abony-Kispest-Üllő 18.20-20.13. 1 óra 53 perc is és akkor mi van?
ellike51 -
2012.03.15. 10:08:57
Abony - Üllő viszonylatban matek kiírta az másik cikkben, amire Veronika vevő volt és közreadta.
Valóban nem 6.15-től, de ez legyen a legnagyobb bűnöm.
Minden más mondatom viszont fenntartom!
Az utolsó mondatodban nem értem mit hiányolsz?
A magyar állam megakadályoz valamiben? Ha van pénzed, mehetsz de azt ne kívánd, hogy óránként átszállás nélkül 20 %-os kihasználtsággal lehetőséget biztosítson eljutni vonattal Üllöre.
Ezt a kiváltságot még gazdagab országokban sem engedik meg!
annyone -
2012.03.15. 09:48:08
Igazad van abban, hogy az utazás sebessége pl. Abony-Üllő úton nem 30 km/ó hanem 36.14 km/ óra esetenként! Abban már nincs igazad, hogy az az egy két átszállás nem is olyan nagy macera a Máv, tudva lévöen, igen pontos menetrendjéből adódóan. Sajnos a késések pontatlanságok pl. három vonat esetében akár több órával is növelhetik az utazás idejét! Sajnos azt sem tudod jól, hogy csak reggel 6.15-től 21.00.-ig kell csak egyszer- kétszer átszállogatni az amúgy biztonságos és kultúrált pályaudvarokon. A jelenlegi, a mai napi menetrend szerint 04.15.-től 21.35.-ig bizony át kell szállogatni egyszer-kétszer a 60 km. megtételéhez. Ha nincs szerencséd akkor akár fizethetsz a 60 km.-es útért 1120 Ft. helyett 2240.Ft.-ot is ha budapesten át vezet vissza az út Üllőre! Ugye mindez XXI. század béli megoldás! Az hogy, abonyi vagyok vagy sem teljesen mindegy, magam részéről szívesen lobbizok az abonyiak érdekében. Remélem Te is ezt teszed! Amúgy magyar vagyok és szeretném ha az állam garantálná a szabad helyváltoztatás lehetőségét, minden körülmények között!
ellike51 -
2012.03.14. 23:41:07
Te nem Abonyban élsz ugye?
Az általad említett adatok alapján gondolom; azért örülök, ha itt kommentelsz.
Azért tájékoztatlak, hogy a jelenlegi elvira.hu honlapon - a MÁV-START menetrendi adatai - merőben nem azok, amiket Te nem tudom honnan szedtél elő...(ebből gondolom, hogy nem abonyi vagy).
A tények: Abony - Üllő 60 km. Naponta 6.15-ig az Abonyban felszálló utas átszállás nélkül 59 perc alatt eljuthat vonattal. A sebesség amit említesz utazási sebesség, de erre most nem térek ki, az ugye cirka 60 km/ó. Ez a helyzet van 21 óra után is. Napközben van - főképp a távolabbra utazók, a többség érdekének figyelembe vétele miatt - hogy hamarabb Pestre tudjanak érni - hogy valóban átszállással tudnak Üllőre utazni. Ez esetben az egyszeri átszállással 78, ill. egy- két esetben 97 perc alatt lehet eljutni Üllöre.
Nos hogy jön ki a 30 km/ó sebesség? Ezt csak Te tudod.
Olyan menetrend pedig, hogy mindenkinek, mindig, minden jó legyen, a világon még nem volt!
Sajnos lesz ez még rosszabb is, de ez már más téma; amíg érdeke az államnak környezetünk károsítása által is minél több gázolajat és benzint eladni - mert annak több adójából több bevétele van - addig nincs miről beszélni.
Minden más téma pedig már tényleg nem ide illő, más cikket érdemel!
veroniq -
2012.03.14. 22:03:05
Szia, kiteszem külön cikkbe a kommentedet, mert mondasz valamit!!!
annyone -
2012.03.14. 21:51:30
Tények, lásd menetrend! Pl. Abony-Üllő 60 km. jelenleg két átszálással már el is érhető 120 perc alatt! Tehát a vonat közlekedés átlag sebessége 30 km/ó! Az üzemanyag ár rohamos emelkedése lassan kiüríti a tehetősebb Budapestet is! A vonatra még számíthattunk még ha esetenkét, járatonként 30 km/ó is a sebessége. Nagyon úgy tűnik a későbbiekben a vasútra sem számíthatunk! Mi marad közlekedési lehetőségként? A nagybeteg Rózsi nénit, a nagybeteg Jani bácsi kerékpár vázon szállítja a kórházba! Ez lenne a XXI század?!
ellike51 -
2012.03.10. 20:05:11
hogy kívülállóként és kellő belelátás nélkül helyesen dönt, amikor elitéli ezt az ésszerűnek magyarázható döntést.
Valójában már régebben meg kellett volna lépni ezt a döntést. Valamennyire van belelátásom és van listám az említett vonatokról, amik zöme valóban eléggé kihasználatlan. Előttünk is mennek 3 - 4 kocsis vonatok 5 -10 utassal csak azért, mert a közösségi közlekedés akkori előírásainak megfelelően óránként, kétóránként közlekednek bizonyos viszonylatokban.
Ha csak az abonyi viszonylatokat nézzük nagyon sok utasnak alkalmasabb az autóbusz, mint a vonat, ha csak a szomszédos városokat nézzük. A cikkben szó volt a párhuzamosság kiszűréséről, ami úgy hiszem érthető. Sajnos az utóbbi évek gazdasági gondjai - és a tarifák - az utaslétszám és bevétel csökkenésében is jelentkeznek; talán a törölt vonatokkal tényleg megtakarítás érhető el.
Jelentős bevételkiesése lesz a vasútnak a nyugdíjasok és leszázalékoltak utazási kedvezményének átalakítása. Csak úgy mellesleg, nem volt véletlen az április 15-i menetrendátalakítás? Március 31-ig érvényesek még a tavaly ilyenkor a nyugdíjasoknak kiküldött utazási igazolványok. Az újakat - az új szabályoknak megfelelően - már megkapták, vagy a napokban még meg fogják kapni az arra jogosult saját jogon nyugdíjasok, akik betöltötték a 62 évet. (65 felett meg úgyis díjmentes). A leszázalékoltakról még nem hallottam hivatalos információt.
Ha csak ezt nézem is, akkor a korábbi nyugdíjasok alig 25 %-a tud kedvezményes jeggyel utazni... ez komoly érvágás! Sajnos a környező országokban még rosszabb a helyzet.
Ducman -
2012.03.10. 14:39:08
"Minek vonat? Lehet gyalog is munkába járni, csak korán kell elindulni:-)))) A bértüntetőket meg úgyis busszal hozzák, meg úgysem fizetnek a jegyért. Utazni is minek? A neten nézegessetek képeket a városról, országról, ahová el szerettetek volna utazni! Aztán meg úgysem tudjátok megfizetni a jegyárakat. Még ez is sok amit megtartanak. Ezen nincs olyan haszon, mint a mesterségesen emelgetett benzináron. Mit vártok ettől a szerencsétlen szabadságharcos kormánytól? Van ennek sokkal nagyobb is, mint a nép utazása, jóléte. Egyéni szociális probléma. Ezeknek kell a pénz a harcra. Már ezt is sajnáljátok tőlük? Hisz mindent a mi érdekünkben tesznek. És a gazdaság is hogy elindult. Még államcsőd sincs! Pedig lehetne. De ezek megóvnak minden bajtól minket. Az uniót is kiosztják, az imf-et is elkergetik. Tudják mit tesznek. Mindenki szereti is őket. Az egész világ mellettük van. Bátorítják, buzdítják őket a folytatásra, gratulálnak a sok sikerhez. Mit akartok még? Utazni? Kezeltetni magatokat ha betegek vagytok? Hagyjuk ezt. Beteg ember csak nyüg a gazdaságnak. Nem világos ez? Tegyetek egy szívességet, szép csendben ássatok magatoknak egy gödröt, ha megbetegedtek. Nehogy már a temetés is elvigyen pénzt a kasszából. Minek nektek orvos? Éljetek egészségesen. Nem ám cukrot, sót, kólát, meg egyéb ördögtől való táplálékot fogyasztani. Ez kell a magyarnak. Orbánék mindent tudnak. Mindent jól csinálnak. Ti meg itt elégedetlenkedtek? Hát milyen emberek vagytok? Menjetek tüntetni a kormány mellett, imádkozzatok a csutiért! Megérdemli. Hős vezérünk. És vigyetek magatokkal létrát, hogy láthassátok az alagút mélyén, több kilométerre a föld alatt, ahonnan szónokolni fog, felolvasva a mások által megírt harcos igazságokat. Tapsoljatok neki, mert láthatjátok milyen kedves, rendes ember, még fizet is nektek, ha jól viselkedtek! Ebédet is ad, utaztat is. Mit akartok többet? 2-3 ezer forintból mennyi mindent vásárolhattok a közértben? Talán az egész hónapi szükségleteiket is kielégíthetitek belőle. Ennyire jó ez a vezér. Ennyire a szívén viseli a sorsotokat. Lehet őt nem szeretni?"
TATU -
2012.03.10. 13:06:36
A 2/3-ot igéretükre kapták nem a hazugságra.Minden amit eddig tettek ellent mond igéretüknek így a 2/3-ad érvénytelen.A szavazók miért nem vonhatják vissza megbízásukat.Hisz nem teljesítettek semmit.
ketila -
2012.03.10. 12:50:19
Nem zárhatnak be mert akkor segget csinálnának a szájukból. A nagy pofával újranyitott kihasználatlan szárnyvonalakat nem zárhatják be, nehogy az ellezék kritikával illesse.
Üzenet íráshoz jelentkezz be! Előzmények