Újfajta fogyasztói réteg kezd kialakulni Európában - állítják brit kiskereskedelmi szakértők. Az úgynevezett professzionális vásárlók azok, akik a hétköznapi spóroláson túl, időt és energiát nem kímélve, tipikus menedzser-szemlélettel intézik vásárlásaikat. Figyelnek az akciókra, kiszámolják, mit hol érdemes megvenni (természetesen a benzinköltséget is beleszámolva), böngészik az üzletláncok honlapját és Facebook-oldalát, újabb és újabb kedvezményekre, kuponokra vadászva.
Dalton Philips, a Morrisons üzletlánc egyik vezetője a Times című napilapnak elmondta: jól érzékelhető, hogy az elmúlt fél évben megjelent egy olyan vásárlói réteg, akik nagyon tudatosan keresik az akciókat, hónapról-hónapra előre beosztják, mennyit költenek majd bevásárlásra, jellemzően sok időt töltenek otthon, így például azt is a lehető legaprólékosabban megtervezik, mit főznek majd a héten. Kimutatható a jelenlétük a közösségi oldalakon is, így az üzletláncok komoly figyelmet fordítanak arra, hogy például a Facebookon szólítsák meg őket.
Forrás és folytatás ITT