Tegnap este adták át hazánkban először a Product of the Year, azaz Az Év Terméke Díjakat. A GfK Hungária Piackutató Intézet 2000 fős reprezentatív mintán végzett felmérése alapján a fogyasztók a következő tizenhét terméket szavazták a legjobbak közé: Braun Silk Épil 7 7791 Dual Epilátor, Caosept kézfertőtlenítő gél, Fa NutriSkin Akai bogyó tusfürdő, Fa NutriSkin Maximum Protect deospray, Gliss Kur Elixir Hajolaj, Gliss Kur Ultimate Repair sampon, Gösser NaturZitrone 0,0%, Haas Natural pudingcsalád, Hell New Generation energiaital, Ilcsi Flavonoid extra pakolás, Mizse természetes ásványvíz, Nagyi Titka lisztek, NaturAqua Emotion körte-citromfű ízű, ásványvíz alapú üdítőital, Ooops! Sensitive és Prémium toalettpapír, Palette Mousse Color tartós hab állagú hajfesték, Riceland Selection rizscsalád és Taft Volume Powder hajformázó por. A 15 év feletti városi lakosság átlagosan hét terméket próbált már ki a versenyen induló fogyasztási cikkek közül. Az átlagosnál többről volt tapasztalatuk a nőknek és a fiatal korosztály (15-29 évesek) képviselőinek. A megmérettetésen résztvevő termékkategóriákkal való átlagos elégedettség – a kategóriában versenyző termékek átlagos elégedettsége – magas, 85 százalék feletti szintet ért el.
László Géza, a Product of the Year Hungary Kft. igazgatójának az innováció jegyében koreografált, különleges, a nyertes termékeket megelevenítő, a gála résztvevőit lenyűgöző, egyedülálló háromdimenziós fényjátékkal megkoronázott nagyszabású díjátadón elhangzott szavai szerint idén világviszonylatban több mint 200.000 vásárló vett részt a kutatásban. A logót minden országban nemzeti nyelven használják, ezért Magyarországon a fogyasztók Az Év Terméke Díj elnevezéssel találkozhatnak áprilistól a polcokon. Röviden ismertette a folyamatot: a programba a gyártók vagy forgalmazók nevezhették az általuk újszerűnek ítélt - gyorsan forgó, rendszerint az eladók segítsége nélkül megvásárolt - leginkább élelmiszeripari, testápolással kapcsolatos termékeiket, illetve háztartási cikkeiket, majd szakmai grémium döntött arról, hogy a gyártó által feltüntetett innováció a vásárlók szemszögéből is valódi értékkel bír-e, s ha igen, a termék bekerült egy nagymintás közvélemény-kutatásba, ahol már a fogyasztók szavazhattak a legjobbakra.
Fekete Zoltán, a PoY zsűrijének elnöke elmondta: elsőnek lenni jó érzés – legyen szó akár versenyről, akár hagyomány-teremtésről. Mi, akik zsűritagként vagy versenyzőként, de közösen indítottuk útjára Magyarországon az Év Terméke Díjat, méltán osztozhatunk ebben a jó érzésben. Jókor voltunk jó helyen, és vállaltuk a kihívást. Ma számos nehézséggel néz szembe az FMCG-ágazat, a forgalom csökkenésétől kezdve a csökkenő márkahűségen át az újabb és újabb adóterhekig. Ezért a következő években kulcskérdés lesz a fogyasztói bizalom megőrzése és növelése. Egyre kevésbé fog működni a hagyományos "márkavezetés", egyre fontosabb lesz a fogyasztói emancipáció és participáció. Ezért is tartom jó kezdeményezésnek az Év Terméke programot, melyben közvetlenül a fogyasztók mondanak véleményt az új és valóban innovatív termékekről.