Visszatérő téma, hogy a biztonság terén maga az ember, nem pedig az általa alkotott és működtetett rendszer a leggyengébb láncszem, egy most megjelent felmérés azonban arra mutat rá, hogy a személyes adatainkra, többek között a felhasználónevünkre és jelszavunkra vadászó személyek és csoportok nagyon könnyen hozzájutnak az illetéktelen hozzáférést lehetővé tévő információkhoz, ezt ugyanis maguk a felhasználók adják át némi pénzért cserébe.
Mindezt megfejelik a rendkívül egyszerű, könnyen kitalálható jelszavak széleskörű alkalmazásával, valamint azzal, hogy rengeteg okostelefont hagynak el, amelyek értéke napi szintre lebontva is több millió dolláros összegre rúg.
Az elsősorban a számítási felhők biztonságával foglalkozó Ping Identity saját felmérést készített az Egyesült Királyságban, ahol vállalatok alkalmazottait kérdezték szokásaikról, többek között felvetve annak lehetőségét, hogy ők maguk adják el pénzért saját belépési adataikat, amelyek a munkához, illetve személyes dolgaik online intézéséhez szükségesek. A válaszok némileg meglepő összesítést mutatnak, kiderült ugyanis, hogy a megkérdezettek csaknem fele, egészen pontosan 48 százaléka adná el illetékteleneknek saját adatait mindössze 5 fontért (kb. 1800 forint).
5 font nem tűnik eget rengető összegnek, különösen akkor, ha saját felhasználónevünkről és jelszavunkról van szó. Még ennél is rosszabb azonban a helyzet, az igennel válaszolók kétharmada ugyanis mindössze 1 fontért eladná saját vállalati jelszavát, szélesre tárva ezzel a kaput a különböző biztonsági problémák, további adatlopások és egyéb finomságok előtt. Magánjellegű tevékenységeink esetében már némileg kényesebbek vagyunk, ám az összes válaszoló egyharmada még Facebook login adatait is értékesítené, igaz, nagyjából minimum 50 fontot várnak el egy ilyen tranzakcióért, ami azt mutatja, hogy sokkal többre értékelik a közösségi oldal biztonságát saját munkahelyüknél.
Ez utóbbi megállapítás különösen fájó pont az elemzést készítő szakemberek szerint, ezzel ugyanis komoly csapást mérhetünk a vállalati, üzleti imázsra, az egyes online és offline termékek nívójára, miközben a vállalatok millió és millió dollárt költenek saját biztonságuk fokozására, a munkahely és az ott végzett tevékenység hatékony megvédésére. Lesújtó, hogy mindössze 30 százalék válaszolt határozott nemmel a kérdésre, ők soha nem szánnák rá magukat egy ilyen lépésre, a teljes tábor egyharmada azonban már korábban adott át ilyen adatokat egy harmadik félnek, ami szintén komoly figyelmeztetés.
Forrás folytatás, részletek ITT