veroniq - 2012.06.19. 19:10
Kommentek
FIGURA7878 - 1
2012.06.22. 09:47:09
csak annyi,hogy akkor jár a legjobban az ember ha a neten vesz egy kloplett rendszert és azt vagy a biztosnági céggel vagy egy szakemberrel beüzemelteti.
De nekem az itt feltüntetett ár túlságosan magas mivel nekem Pardox rendszerem van 4mozgásérzékelővel+nyitásérzékelővel valamint GSM távfelügyeleti központom és mind ez beüzemeléssel együtt került 180.000Ft-ba.Ebből 36.000Ft volt a beüzemelés.
tyb - 1
2012.06.20. 21:01:20
gyakoriak a pengeváltások, de ez egy abonyi unikum is egyben... Ha állítod egy kérdésre, hogy igen, rögtön megkérdezik, hogy akkor miért nem?...
Szerintem a témát a vitatott aspektusokból jól kiveséztük, így részemről off a téma...
veroniq - 1
2012.06.20. 17:59:37
A cikk lényege a következő:
1, A FOGALALÓ nem egyenlő az előleggel, mindenki nagyon vigyázzon, mert NEM JÁR VISSZA!
2. Nem adtak számlát, csak három hónap múlva, teljesen szabálytalanul a foglalóról és vélhetően nincsen bejelentve az üzletkötő.
A többi az olvasó elmondása alapján íródott:)
Itt lehet vitázni, ennek helye van és köszönjük, hogy olvasol bennünket. A továbbiakban is szeretettel látunk kis helyi közsösségünk honlapján: Lőrinczy Veronika főszerkesztő
fmorvai - 4
2012.06.20. 14:33:26
Azonos véleményen vagyunk, de engedtessék meg néhány megjegyzés.
Leszögezem, semmiféle tisztességtelen üzleti magatartás nem megengedett, ez nem indokolható.
Amennyiben a cikk csak arról szólna, hogy valaki("józsi") nem kapott számlát valamiről akkor ez érthető és kerek.De a cikk nem csak ezzel foglalkozik.
Szerepelnek ilyen kifejezések:"egy abonyi vállalkozást a munkára, mely ugyan drágábban, de sokkal több extrával felszerelve és értékesebb elemekből pakolta össze a rendszert,"ami nem kicsit reklám izű.
Úgy gondolom a piac nyitott a többi tisztességes vállakozás előtt is és nem olvastam ezen a portálon, hogy többi vállalkozás "mennyi anyagi és erkölcsi kárt okozott már emberek százainak, ezreinek" eddig tehát ez is csak egy kijelentés.
Egy pesti kerületben (tyb kommentjével élve nem abonyban - vidéken ) az elmúlt évig csak egy internet szolgáltatóval lehetett szerződést kötni ( a "T---"-tól bérelt ADSL vonalra - tehát elvileg bármelyik szolgáltató tudott volna szolgáltatni) ez igy tisztességtelen.(bizonyítható 1 évvel ezelőtt a hírekben megjelent)
A cikk másik tanulsága:
A szegény vevő rendel egy árút (szerződik, vagy csak megrendeli) majd közli, hogy az interneten olcsóbb és mégsem kell...ez nem tisztességtelen üzleti tevékenység ?Mi az Ő kötelezettsége ?
Az idézett szerződés részletből nincs kiemelve volt e visszalépés lehetősége ?
Mert az továbbra sem derült ki a cikkből és a hozzászólásokból, hogy mitől okosodott meg és miért fogadta el a "drágább de jobb" rendszert.
Nem akarok senkinek az érzéseibe vagy érdekeibe beletaposni de mint volt (és ismét) abonyinak
még szoknom kell, hogy nem a toronyból látom a vásárt.
tyb - 2
2012.06.20. 11:21:39
Tisztességtelen üzleti magatartás, szabálytalan könyveléssel. Sok-sok ilyen és hasonló magatartású vállakozó és vállalkozás működik Magyarországon, akik és amelyek számára a szolgáltatás csupán egy kereskedelmi aktus. Eladni a terméket és viszlát. A biztos haszon reményében már előre lekötelezik a leendő ügyfelet - a gusztustalan mobilszolgáltatói hűségnyilatkozatokhoz hasonlóan - egy tetemes foglaló megfizettetésével. Jellemző, hogy az ilyen "szolgáltatók" székhelyükön nem is nagyon vállalnak munkát, hisz a jótállási kötelezettség rögtön érvényesíthető velük szemben. Az pedig plusszköltség...
A történet nagyon is életszerű és logikus. A cégnek sikerült egy újabb áldozatra lelni, aki a tájékoztalanságánál fogva belecsobban az előnytelen üzletbe. Törvényes kiút nem nagyon van, hacsak a feketemunkás üzletkötő magatartását nem kedjük el vakargatni. Nyilvánvaló, hogy a helyszínen végzett felmérést követően elkért összegről, semmilyen bizonylatot, vagy számlát nem állított ki. A cég viszont felel a nevében és megbízásából eljáró személy kereskedelmi , adóügyi tekintetben végzett tevékenységéért.
Költői a kérdés: Mi éri meg jobban a cégnek marketing és anyagi tekintetben? Visszaadni a foglalót, vagy a nyakába venni egy polgári peres eljárást és egy tételes adóügyi vizsgálatot, melynek a számlaadás elmulasztása miatt egy büntetési tétele már biztosan lesz. Több mint 56.000.-Ft...
A tanulság nem csupán az a történetben, hogy helyi vállalkozást célszerű igénybe venni, különösen ilyen bizalmas szolgáltatás tekintetében, hanem, hogy tájékozódjunk a felmérést követően kapott árajánlat kapcsán. Amíg meg nem győződtünk róla, hogy az ajánlott műszaki tartalma túlzott áron lenne-e számlázva, addig ne kötelezzük le magunkat előleg, vagy foglaló kifizetésével. Ha már döntöttünk , akkor is csak bizonylat ellenében adjunk pénzt egy általunk nem ismert, messziről jött vállalkozó kezébe. Ilyen esetekben egyébként az átutalást szoktam javasolni a legbiztonságosabb útnak, hisz akkor van egy banki bizonylatunk is, az átutalásos számla mellett.
A közelmúltban az egyik parkolóban valamelyik segélyszervezet aktivistája talált meg. Pénzt kért egy jelképes értékű ajándéktárgyért. Kérdeztem, hogy pénztárbizonylatot, nyugtát, vagy számlát tud-e adni az átvett összegről. Ugye nem kérdés, hogy mi volt a válasz... Lassan, hogy a kéregető is megértse elmondtam, hogy a pénzgyűjtés célját meg sem kérdőjelezve, de nem szívesen adnék az utcán pénzt egy olyan projekthez, ahol arról sem gondoskodnak, hogy az adakozó meggyőződhessen a gyűjtés jogszerűségéről. Ez a minimum. Nem a pár ezer forint sorsa miatt aggódva, hanem a jelenség miatt.
Visszatérve hősünk történetéhez és főként fmorvai kommentjéhez, Abonyban mindenki mást olvas ki egy ilyen eset kapcsán készült cikkből. Legtöbbször - helyi unikumként - azt, hogy ez a "piárcikk" ugyan kinek jelenthet üzleti előnyt Abonyban. Fel sem merül az, hogy a messziről jött vállalkozás előnytelen szerződések garmadával, mennyi anyagi és erkölcsi kárt okozott már emberek százainak, ezreinek. Persze, ez mindaddig nem is fontos amíg a "kritikus" saját értékeiről nincs szó. Akkor azután indul a panaszáradat, higy ki és mit nem tett meg azért, hogy ezek a csaló vidéki vállakozások ne tudják az abonyiakat átverni.
Abony, 2012.
veroniq - 2
2012.06.20. 10:47:39
Kedves fmorvai!
Tévedsz, a cikk lényege nem az, hogy támogassuk az abonyi vállalkozásokat... Hanem az, hogy nem adtak számlát, csak három hónap múlva, teljesen szabálytalanul a foglalóról és vélhetően nincsen bejelentve az üzletkötő. Ennek ellenére hitegették három hónapig Józsit, hogy visszakapja a pénzét, pedig tudták, hogy nem.... Ez a lényeg és nem más. Bár, ahány ember, ahány olvasó, annyi igazság. Köszönjük a hozzászólást és, hogy olvasol bennünket: LŐVE
fmorvai - 9
2012.06.20. 09:12:32
Valószínűtlen a történet.vagy nem teljes a cikk....a cím több értelmű.
"józsi" keres egy nem abonyi vállalkozást, miután egy ismertetlen kis cég emberének kifizet előre 56e forintot (!)utána néz az interneten az áraknak.....Ért hozzá? Még számlát sem kapott nem, hogy tételes alkatrész felsorolást, honnan tudja, hogy a riasztó központ (pl.) amit a neten talált,az ajánlott típus(mennyi munkaóra a programozása stb.) a többi javasolt alaktrészről nem is beszélve.
Az abonyi vállalkozástól "mely ugyan drágábban, de sokkal több extrával felszerelve és értékesebb elemekből pakolta össze a rendszert," hamar szakember lett "józsi" vagy kikupálták ?
"Józsi nem áll rosszul anyagilag, nem vágja földhöz az elveszett 56.000 forint," akkor miért egy olcsó riasztóra kötött szerződést a vitatott vállalkozással ? Ennyi pénzért egy közép kategóriás rendszert lehet felépíteni.(hiszen az új is többe került...)
Tehát "józsi" vett egy drágább riasztó rendszert és lehet, hogy az előleget is elbukja.
Nem ismerem az eredeti ajánlattevő céget és (ma már) nem foglalkozom riasztókkal de az én véleményem:
Támogassuk az abonyi vállalkozásokat de hátha értjük a tanulságot, anélkül is, hogy ennyire eröltetetten kellene szánkba rágni......
Üzenet íráshoz jelentkezz be! Előzmények