Jó hír Páromnak Tybnek ez a mostani kis laza MTI közlemény, mely szerint bárki építhet ezek után légi járművet. Neki ajánlom szíves figyelmébe mindezt. Miért is? Bizonyára kevesen tudják, de eredeti végzettsége repülőgép szakmérnök. Munkára fel! Itt a hír: Akár egy amatőr vagy amatőrök nonprofit szervezete is építhet saját célra légi járművet, de csak műszaki felügyelettel és azoknak a szabályoknak a betartásával, amelyeket a légi járművek gyártásáról, építéséről és műszaki alkalmasságáról szóló nemzeti fejlesztési miniszteri rendelettervezet tartalmaz.
A kormány honlapján megjelent tervezet szerint az amatőr építésű repülőgép legfeljebb 4, a helikopter pedig 2 üléses lehet, ebbe a pilóta ülése is beleszámít. Ezek a járművek csak nappal repülhetnek.
Az amatőr légi jármű építésének megkezdését a légiközlekedési hatóságnak be kell jelenteni. A bejelentés - egyebek mellet tartalmazza - az alapul vett alkalmassági előírás(ok) megnevezését, az építés tervezett helyszínét, motoros légi járművek esetén a hajtómű és légcsavar típusát, jellemzőit, továbbá az építés tervezett programját is. Alkalmassági előírásként az Európai Unió valamely tagállamban kiadott, a légi járművek alkalmasságára vonatkozó előírás vagy szabvány választható.
A műszaki felügyelő nyilatkozata szükséges az egyedi terv felhasználásához, a nyilatkozatnak tartalmaznia kell, hogy a légi jármű aerodinamikai és szilárdsági jellemzői alapján várhatóan megfelel a tervezett felhasználási célnak.
Az építés folyamatát - beleértve a felhasznált anyagok és alkatrészek, valamint az építésben közreműködő személyek kilétét és tevékenységének módját - építési naplóban kell dokumentálni.
Az amatőr építésű légi járművel történő repülés végrehajtásához - beleértve a repülési teszteket is - egyedi repülési engedély szükséges, amit a légiközlekedési hatóság ad ki. Az engedély egy évig érvényes.