Rovatunkat a Janik Autósiskola támogatja! - A KRESZ 3.§-a a következő ponttal egészült ki. "(3) Tilos a közúti közlekedés hatósági ellenőrzését megakadályozni, megzavarni, valamint az ellenőrzés eredményét befolyásolni, ide nem értve az ellenőrzést előre jelző eszközök használatát." Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy mindenféle lézerblokkoló és hasonló mérésbefolyásoló készülék használata ezentúl tiltott, ugyanakkor az előre jelző eszközök, tehát radarkontrolok működtetése megengedett.
Nincs lehetetlen! Mindenkit megtanítunk!
Internetes E- Learning tanfolyam
minden nap elkezdhető!
Önök hirdetést olvashattak
Ugyanakkor ez a paragrafus azt is tiltja, ha valaki szándékosan egy út szélén álló mérő jármű elé áll, vagy egyéb hasonló módon az ellenőrzést megzavarja.
A KRESZ 4.§-a egy merőben újszerű csavarral gazdagodott, amelynek a következményei szerintem ma még előre kiszámíthatatlanok.
"4. § (1) Járművet az vezethet, aki
b) a jármű biztonságos vezetésére képes állapotban van, továbbá
c) a vezetési képességre hátrányosan ható szer befolyása alatt nem áll, és szervezetében nincs szeszes ital fogyasztásából származó alkohol.
(4)5 Az (1) bekezdés b) pontjában foglalt feltétel fennállása esetén - a főútvonalon kerékpározás esetét kivéve - a kerékpárosra nem kell alkalmazni az (1) bekezdés c) pontjában meghatározott korlátozást."
Ez azt jelenti, hogy a szabály a kerékpárosok esetében olyat enged meg, amelyet eddig egyetlen jármű vezetése közben sem tehettünk. Gyakorlatilag akár alkoholos állapotban, akár drog hatása alatt is vezethetjük azt.
Igaz, hogy külön kiemelik, hogy csak abban az esetben, ha a biciklis a jármű biztonságos vezetésére képes állapotban van. Ez viszont azt jelenti, hogy egy baleset okozása esetén már teljes felelősséggel tartozik. Így igazából csak a rendőri intézkedés esetében nem lehet ellene fellépni. Hogy az ellenőrző személy képes lesz e felmérni a részegség fokát, illetve megítélni azt, hogy a jármű biztonságos továbbvezetésére képes állapotban van-e, ez egy további jó kérdés.
Rendőrségi vélemények alapján a birságolási szabályokban szereplő 0.30 mg/l alkohol szintent fogják határértékként kezelni. (Ez kb. fél liter sörnek felel meg.)
Ezen felül az új paragrafus kiemeli, hogy főútvonalon már csak "józanul" lehet bicajozni. Tehát ha valaki a szőlőből legurul a dülő úton, azzal nincs baj, de ha a falu főútjára ér, már le kell szállnia a kerékpárról.
Ez ésszerűnek tűnik a nagyobb forgalom miatt, de nagyon sok forgalmas un. védett út létezik az országban, amely a sárga tábla elhelyezésének hiánya miatt nem minősül főútvonalnak.
Folytatás ITT