Majdnem szívrohamot kaptam, amikor kézbesített nekem a posta egy csekket, a cégünk tulajdonában lévő motor biztosításával kapcsolatosan. Mindenféle előzetes értesítés nélkül négyszeresére emelték meg a kötelező gépjármű felelősség biztosítását, melyet egy összegben kellett volna befizetnünk! A laza 36.000 forint kiverte nálam a biztosítékot, hiszen az autómra is kevesebb a költség, amit fizetnem kell. Iszonyodva fogdostam a levelet két napig, és esélytelennek érzetem magam, hiszen az átkötés határideje már lejárt. Egy hónappal előbb kell jelezni ugyanis ezt a szándékot a biztosító felé. Végtelenül fel voltam háborodva és disznóságot sejtettem az ügy hátterében. Utánajártam és kiderült, hogy abban az esetben, ha ismét ennél a biztosítónál kötnék a motorra új biztosítást, akkor a negyedét kellene fizetnem.
Egyszerűen fel nem tudtam fogni, hogy a már meglévő ügyfelek esetében miért emelik négyszeresére a díjat. Párommal nekiveselkedtünk és elhatároztuk, hogy ezen, jogsértő magatartást nem fogjuk annyiban hagyni. Gyors levélírás következett, melyben jogi úttal és médianyilvánossággal fenyegetőztünk. Ez nem maradt volna el, amennyiben nem vesz szerencsés fordulatot az ügy.
A levél elküldése után azonban másnap egy kedves hölgy felhívott „ onnan „ és közölte, hogy helyben hagyják a panaszunkat és megengedik, hogy átkössük a biztosítást. Elmondta, hogy nem kötelesek ajánlott levélben küldeni a levelet a díjmódosításról. Ők bizony elküldték, de lehet, hogy azóta is a postán kering valahol. Ez számomra sovány vigasz volt és megkérdeztem: Gondolja, hogy nem visítottam volna, ha meglátom, hogy mindez négyszeresébe kerül annak ellenére, hogy soha semmilyen kár nem esett még ebben a motorban ( hála istennek ), és ezért nem is fizetett még soha nekünk a biztosító? Mi indokolja akkor, hogy négyszeres díjat kérnek? „ Sajnos, ez volt az üzletpolitikai döntésünk! „- hangzott a megdöbbentő válasz. Rossz döntés, rossz válasz, gondoltam magamban. Hogy nyomatékot adjon telefonhívásának, a kedves hölgy e-mailt is írt nekem, a következő tartalommal: Tisztelt Lőrinczy Veronika!
„ Tájékoztatjuk, hogy a …… kötvényszámú szerződést a biztosítás évfordulójára (2012.09.14-re) megszüntetjük. A megszüntetést követően kipostázzuk az Ügyfélnek a törlési értesítőt. „
Megnyugodtam, hátra dőltem és kedvenc biztosítási szakemberemet Lőrinczyné Kövér Juditot kerestem meg, hogy gyorsban kössünk egy másik biztosítást. Megtörtént és kiderült, hogy az éves díj egy másik biztosítónál még kevesebb, mint a tavalyi évi volt, hétezer valahány száz forint. Igaz, idén a baleseti adó is rájön, de 10.000 forintból egész évre megússzuk a mutatványt. Judit, szokásához híven kiválasztotta nekem pillanatok alatt a legolcsóbb és legjobb megoldást. Ha Önnek is baja adódna, vagy sürgősen ( akár hét végeken is ) biztosítást szeretne kötni, forduljon hozzá bizalommal. Adom a számát: 20/378-0819.
Önökkel pedig megosztom az a levelet, melyet a biztosítónak elküldtünk. Ugyanis az ördög nem alszik! Ne legyen rá szükségük soha! Ha meg lesz, használják fel egészséggel!
Lőrinczy Veronika