Napi fogyasztási cikkekből a hazai kiskereskedelem bevétele 4 százalékkal nőtt – az európai átlag 3,1 százalék –, a mennyiséget tekintve azonban Magyarországgal együtt nyolc európai országban csökkent a bolti forgalom. Magyarországon átlagosan 6 százalékkal drágult az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum a harmadik negyedév során – ez Európában a második legnagyobb ütemű áremelkedés.
Magyarországon átlag 6 százalékkal emelkedett az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum fogyasztói ára az idei harmadik negyedévben, a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva. Ez Európában a második legnagyobb mértékű drágulás, a törökországi 12 százalék után – állapítja meg a Nielsen elemzése. Az európai drágulási átlag 3,5 százalék volt ebben az időszakban. Az idei második negyedévi mutató plusz 4,2, míg az első negyedévi még plusz 4,5 százalékot ért el. (Mindig a tavalyi hasonló periódushoz képest).
Forrás és folytatás ITT