A minap érdekes borítékot véltem felfedezni a postaládában, egy E.ON-os borítékot, melyre egy kecsegtető ajándékcsomag képe volt nyomtatva, ill. a következő szöveg: „Jutalomkártya Programunk számos meglepetést tartogat Önnek! Az első meglepetés azonnal hidegzuhanyként ért, amikor a boríték felbontása után egy befizetendő csekket találtam és egy levelet miszerint a Tisztelt E.ON tévedésből kevesebbet számlázott egy februári tévedése miatt. Erre a tévedésére most novemberben/8 hónap múlva/ jött rá és utólag kéri az összeget,…feltételezem sok-sok előfizetőjétől.
Hát, igen ez várható volt…gondolom, már mások is értelmezni próbálták az „áram elszámoló számlájukat” (jó neve van, ezek most tényleg jól elszámolták): szolgáltatás díja, elosztói díj, szénipari szerkezet átalakítás…..stb, stb. No ez annyira bonyolult(és felesleges), hogy még aki kitalálta az sem érti, nemhogy egy normál halandó!
Ok, elszámolták, hát elszámolták. Én folyamatosan fizetem a havi számláimat évtizedek óta, kifizettem az előző év elszámoló számláját júniusban, akkor ez mi…szerintem : a legtöbb helyen pénztártól való távozás után nincs reklamáció! Hogy is van ez, ők számolták el, ill. valamelyik munkatársuk bénázott, akkor meg kell keresni a felelőst és fizesse meg Ő a kárt. Egyáltalán jogos ez a követelés?
Nyilván kifizeti az ember, mert mi mást tehetne, hisz ellenkező esetben a monopol helyzetben lévő szolgáltató kiköti az áramot, no meg azon a szám kavalkádon képtelenség elmenni. De, mi a garancia arra, hogy pár hónap múlva nem jut-e eszükbe, bocs még fizetni kéne pár ezret,…elgondolkodtató. Netán, biztos ami biztos így akarják kifizettetni a lakossággal azt a bizonyos december 21-re beharangozott, „4 napig tartó árammentes világvégét”, amiről mindenféle rémhírek terjengenek mostanában, hogy nehogy bevétel kiesésük legyen.
E.ON., köszönjük az „ajándékot”!