Jól meg kell gondolniuk a munkavállalóknak, milyen bejegyzéseket helyeznek el a közösségi oldalakon, sőt még azt is, milyen posztokról teszik közzé, hogy kedvelik. Arra is ügyelni kell, milyen széles körrel osztja meg valaki a véleményét. Biztosan az állásával játszik a dolgozó, ha mindenki számára elérhető a munkáltató jó hírnevét veszélyeztető bejegyzése, ha viszont csak szűk körrel osztja meg a véleményét, akkor megúszhatja a szankciót.
Tapasztalatok szerint nagyon óvatlanok és meggondolatlanok a munkavállalók abban, hogy milyen információkat tesznek közzé a közösségi oldalakon. Lényegében tálcán kínálják a munkáltatóknak az indokot ahhoz, hogy el lehessen őket bocsátani. A megoldás mégsem a közösségi oldalak kiiktatása, használatuknak az esetleges tiltása lenne, sokkal inkább a munkavállaló által elfogadható és megismerhető vállalati szabályzat megalkotására lenne szükség - ecsetelték munkajogászok a közösségi média és a munkajog kapcsolatáról nemrégiben tartott tartott szakmai fórumon.
Forrás és folytatás ITT