Van egy hely a közigazgatásban, ahová az ember fia életében legalább egyszer - biztosan Ők vannak kevesebben -, de muinden a személyével, lakásával, járművével, vállakozásával és még ezer más dologgal kapcsolatban el kell, hogy menjen. Ez a hely az okmányiroda. 2000. január 1-óta végzi az országban mintegy 152 okmányiroda a hatósági ügyintézés és nyilvántartás feladatát. Ezzel egyidőben szűntek meg a rendőrkapitányságok ezirányú feladatai, nem kis személyzeti problémát okozva ezzel. Szerencsére az átszervezés azért nem rengette meg sem a rendőrség igazgatásrendészeti szolgálatának, sem az önkormányzatok hatóságai osztályainak működését. A lakosság időt, pénzt és egy ügyfélkozpontúbb lehetőséget nyert. A helyi ügyintézők közvetlenebb kommunikációja a helyiekkel, sok problémaforrást szüntetett meg, melyeknek talán személyes alanyai is voltunk korábban a rendőrségi ügyintézések során.