Nem kétséges, hogy erősebb fénye, és a napsütéshez közelebbi színhőmérséklete miatt a Xenon fényszóró a hagyományos, Wolfram-szálas halogénnél kellemesebben, ráadásul szélesebb sávban világít, ezért éjszakai vezetésnél akár még közlekedésbiztonsági szempontból is sokat érhet a modernebb, úgynevezett gázkisüléses világítórendszer. A képen: elsők közt fogják kiszúrni ellenőrzéskor a gyárilag Xenon nélkül árult, kékesen világító autókat.
Közútra nem érdemes utólagos Xenont venni, a szakértők szerint csak a gyárilag Xenonnal is kínált autók alakíthatók át szabályosan - csillagászati összegekért. Az utángyártottak csaknem kivétel nélkül alkalamtlanok közúti használatra. Terepezésre, zárt pályára ugyanakkor ajánlhatók, nem csak az erősebb fény, és a hosszabb élettartam említhető a Xenon előnyeként - mivel nincs benne izzószál, a rázkódást is jobban bírja.
Noha bírságot sem a Rendőrség, sem az NKH nem ad, utóbbi szerv saját jogköréből adódóan veszi el a rendszámot és irányítja az autót műszaki vizsgára, a Rendőrség csak feljelentést tehet, melynek eredményeként az NKH rendeli el az időszakos műszaki vizsgát, melynek díja 16.290 forint. Számíthat arra az autós, hogy itt a szokottnál szúrósabb szemmel ellenőrzik majd autóját, mintha csupán az érvényességi idő meghosszabbítása miatt jelent volna meg.
Forrás és részletek: http://www.integratorforum.hu