Alig egy hete haladtunk Budakeszi irányába az elméletileg leggyorsabb úton, az M0-ás autópályán (?). Több mint 10 éve épült az első (Déli) szakasza, mely a balesetveszélyességéről hírhedt el. A "nullás" minden kormány számára egy igazán látványos innovatív beruházást jelentett, megynyerve ezzel sok választópolgár bizalmát, főként a leglakottabb településen közlekedőkét. A "nullás" ma már több mint közlekedés-infrastruktúra, több mint egy műtárgy. Politikai eszközzé vált, melynek jobbá és jobbá tételével igyekszik bizonyítani az aktuális hatalom, hogy képes kezelni az országon áthaladó tranzitforgalmat a nyugati országok mintájára. Bármi áron.
Az első (Déli) szakasz megépítése az M5 és M1 autóályák között, lényegében tehermentesítette Budapest úthálózatát, hisz ezzel elkerülhetővé vált az Üllői út és a Petőfi-híd szükségszerű igénybevétele. A konstrukció megalkotásának forgalom-technikai színvonala, azonban elmaradt a korszakváltó ötlet jelentőségétől. Az iszonyatosan sok baleset - melyet a szűk keresztmetszet és a fizikailag el nem választott forgalmi sávok generáltak - cselekvésre késztette a felelős döntéshozókat és betonelemekkel választották el a 2x2 forgalmi sávot. Az "állatorvosi ló" szinte valamennyi nyavalyáját magán hordozó elkerülő szakaszt, évről-évre újabb és újabb forgalomtechnikai eszközökkel igyekeznek biztonságosabbá, járhatóbbá tenni.