A cikk előző részében megismerhettünk egy alternatív nevelési irányzatot, melyet Dr. Homoki Ildikó csecsemő-és gyermekgyógyász mutatott be a baba-mama klub hallgatóságának. Ez a gyermekközpontú nevelési stílus a kötődő nevelés elnevezést kapta.
A kötődéselmélet egy létező pszichológiai fogalom, melyet rengeteg evolúciós tapasztalat és kísérlet tett hitelessé.
Ennek a szemléletnek követői egyetértenek azzal, hogy minden gyermek egyedi és megismételhetetlen, ezért fontos, hogy ismerjük meg gyermekünket, így a számára megfelelő nevelésben lehet része. Ehhez a leghatásosabb eszközt a gyermekkel való folyamatos testkontaktus adja, melyet a hordozás, valamint a babával való együtt alvás is biztosít.
Ennek az irányzatnak legfontosabb eleme annak az érzelmi biztonságnak a megteremtése, melyet a csecsemő jelzéseire való megfelelő válaszadás nyújt. Gyermekünk legfontosabb kapcsolata az anya-gyermek kapcsolat, melynek minősége alapot szolgáltat életünk további kapcsolataiban.