veroniq - 2012.01.13. 08:26
Az alábbiakban Tarjányi István doni megemlékezéssel kapcsolatos beszédét teszem közzé. Január 12-én KATONÁK címmel kiállítás nyílt a Városi Könyvtárban, Markó Ferenc gyűjteményéből és utána emléktüzet gyújtottak az abonyiak a doni hősök tiszteletére. Az eseményen készült képgaléria ITT elérhető, fotó: Polyák Attila Íme, a beszéd:
Markó Ferenc - 2011.11.24. 16:00
"Aradról Bíró Istvánné, született Kosztyu Ilona. Halottak napja révén felkereste a Szolnoki úti Nagytemetőben édesapja sírját is! Sajnálattal vette tudomásul, hogy az abonyi I. Világháborús Hősi Temető már nem létezik! Viszont a Magyar Roncskutató Egyesület abonyi tagjai jelképesen visszaállították a II. Világháborús emlékmű mellé. " Íme néhány adat és korabeli fénykép Kosztyu Sándorról.
veroniq - 2011.11.07. 22:24
Nem csalás, nem ámítás…. Itt az én írásaim és alkotásaim láthatók, 12 és 13 éves koromból. Ugyanis egykoron az osztály krónikása voltam. Talán már akkor készültem arra, hogy egyszer írni fogok. Sokat, rengeteget. Mindenről, ami érdekes, mindenről, ami fontos másoknak vagy nekem.
Roncskutató - 2011.10.03. 20:07
veroniq - 2011.10.02. 11:17
Kedves Ismerősünkkel beszélgettünk tegnap és elmondta, hogy ma elmegy a szolnoki börzére, ahol rengeteg régiséget árusítanak. Korábban az egyik iyleen alkalomkor megdöbbenésel látta, hogy egy régi ágyut is eladásra kínált valaki. Ezt a szép besces tárgyat Markó Ferenc roncskutató Olvasónk is észrevette és meg is fényképezte nekünk. Több, mint elgondolkodtató.... Látszik, hogy nem mai darab. A mai börzén már nem árusították, biztosan gazdára lelt. Vajon mire is használják? LŐVE
Markó Ferenc - 2011.09.25. 21:01
Kossuth Lajos Alföld-i toborzói
Kossuth Lajos a haza védelmére fegyverbe szólította az Alföld népeit. Szeptember 24-26 között toborzó beszédet mondott Cegléd, Nagykőrös, Kecskemét ,Szeged, Szolnok és Abony városokban.
Kossuth ceglédi beszéde
Abonyban 1848. szeptember 26-án jelent meg Egressi Gábor, Jókai Mór, báró Lopressi Árpád kíséretében és tartott hazafiúi lelkesüléssel gyújtóbeszédet. A nép elragadtatva, felemelt karral esküdözött a haza ellenségei ellen. Abonyból az 1848-49 évi honvédelmi harcokban 5-600-an vettek részt. A beszéd a közeli, régi városházán hangzott el.
Íme két Kossuth levél melyet a feleségének írt a toborzó kőrútról.
admin - 2011.09.12. 16:32
A mohácsi csata évfordulójára emlékeztek ország szerte, így Abonyban is. Itt a Miabonyunk digitális hasábjain mi is felevenítjük a csata első részét Baltavári Tamás történész és a Hadtörténeti Múzeum szakértői által elkészített animáció segítségével.
Augusztus 29-én tehát a Mohácstól 7 km-re délre elterülő síkon szembetalálkozott a két sereg. A terület mindenképpen nagyobb figyelmet érdemel, mert terepadottságai befolyásolták a csata menetét (nem a kimenetelét, mert az már réges-rég eldőlt). A csatahelyet a magyar fél választotta ki, hiszen egy része már hetek óta ott várakozott a szultáni seregre. A mezőt kelet felől a Duna mocsaras ártere határolta, szélén az Eszék felé vezető úttal. Közepén a Borza patak folydogált. Dél-nyugat felé, a patakkal csaknem párhuzamosan mintegy 20-30 m-rel magasabban fekvő terasz húzódott, amely messzire elnyúlt észak felé, délkeleti végét pedig egy erdő zárta le. A források utalásai alapján elképzelhető, hogy ennek partoldala meglehetősen meredek volt, s akadályozhatta az oszmán sereg felvonulását. A patak és a terasz közti síkon mélyebb teknők sorakoztak, olykor áttekinthetetlenné téve a terepet. A magyar táborban néhányan azt javasolták, hogy ne ütközzenek meg, hátráljanak, és főleg várják be Szapolyai István erdélyi vajda 20-25000 fős seregét, aki már jelezte érkezését...
Markó Ferenc - 2011.09.09. 11:51
Az Il–2 Sturmovik (Sturmovik=Rohamozó) a második világháborúban, majd az azt követő években használt szovjet csatarepülőgép, amelyet a Szergej Iljusin /OKB/ vezetése alatt álló Központi Tervezőirodában (CKB) fejlesztettek ki az 1930-as évek második felében.
Az Iljusin IL-2 Sturmovik a Vörös Légierő által tömegesen használt egymotoros csatarepülőgép volt a második világháborúban. A földi harcok támogatására fejlesztették ki, személyzete a pilótából és a fedélzeti lövészből állt. Az IL-2-ek kis magasságban támadták az ellenséges célokat, ezért óriási veszteséget szenvedtek a bevetésekben. Összesen 36 ezer 163 darabot gyártottak a típusból. Ebből több mint 12 000 gép semmisült meg a harcokban, több mint 11 000 pedig balesetben. Az IL-2-esek fedélzetén 8100 pilóta és 57 000 fedélzeti lövész halt hősi halált.
Galéria ITT található.
ellike51 - 2011.09.08. 09:00
http://www.euratlas.net/history/europe/2000/index.html
Kedves Olvasónk Ellike küldte el nekem a fent megnyitható érdekes webhely elérhetőségét, ahol Európa történelmi térképét tanulmányozhatojuk. " Olyan, mint egy jó könyv, amit nem lehet letenni! A térkép alatt megtalálhatók az államok nevei. Kattints rá valamelyikre. Bal oldalt az évszázadok vannak feltüntetve. Alulról felfelé haladhatunk a mai állapotig.
Különösen a mai "nagypofájú" államok /pl.Románia, Szlovákia,stb,/ sorsát figyelemmel kísérve a saját szemünkkel győződhetünk arról, hogy semmi sem igaz Szlovákia, Nagy Morva Birodalomból "eredező" jogfolytonosságából, vagy pl. abból, hogy a románok a dákok utódai,
veroniq - 2011.09.06. 18:58
Üzenet íráshoz jelentkezz be! Előzmények